Una volta arribat l'estiu,
publicades les notes del exàmens, em paro a pensar i pareix mentira
que hagi acabat el primer curs d'educació infantil. Arribam a un
punt i apart de la nostra carrera.
Fa uns 9 mesos vaig
arribar a la universitat perduda, no sabia que em podia trobar. No
coneixia l'organització de les classes, la gestió educativa de la
seu... i menys encara com seria el primer any de carrera. Ara que he
acabat, ja em sento com una més de la “família”.
Aquest primer any ha sigut
dur i intens, ja que per adentrar-nos en aquest món necessitam una
bona teoria per saber a que ens afrontam. He dir que segons lo que he
vist, el primer any es més que res teoria. Això doncs ens ha
ajudat a reflexionar sobre els nostres pensaments i sobretot, a
canviar la nostra mentalitat sobre l'educació. També m'ha fet
donar-me conta de que l'educació infantil és una etapa clau per a
l'aprenentatge del nen.
També he de dir que hi ha
hagut assignatures que m'ha ajudat a veure com sirà la vida d'una
mestra alhora d'ensenyar al nen a començar el seu aprenentatge, com
ha sigut “La llengua a l'aula d'infantil: del plaer de la lectura
al joc de l'escriptura.”, on hem pogut entendre l'escriptura d'un
“garabat” i entre altres, a veure les diferents relacions i
interrelacions que pot trobar-se un nen a la família i l'escola a
“Models Educatius a la Primera Infància”. A més de destacar
“Desenvolupament cognitiu i lingüístic en la primera infància”
on ens han ensenyat a entendre el nen des de que hi es dins la mare
fins que compleix els 6 anys.
Per altra part, un record
que crec que durarà fins sempre, tracta del primer vídeo que vam
veure a classe de Bases Didàctiques. Fou un vídeo que ens va cridar
molt la atenció a totes com a futures mestres, a més de ser molt
emotiu. En aquest podem veure com el somni d'una persona comença
gracies a una mestra.
No vull quedar-me "estancada" amb el que ja sé, és la primera expectativa que tinc. Com a futurs mestres, hem de conèixer i saber fer un bon ús de les noves tecnologies. En el nostre cas, el de la gent jove, tenim tendència a utilitzar lo bàsic que ja sabem i no anar més enllà. Com ens han ensenyat a Bases Didàctiques, aquesta ens va obrir totes aquestes barreres i ens va fer descobrir la vertadera utilitat de les tecnologies per poder aplicar-les el dia de demà dins l'aula. A més, deixant apart les tecnologies ens va fer reflexionar sobre les diferents metodologies i la gran evolució que ha sofert l'escola des de el punt de vista tradicional i constructivista.
En quant a les expectatives que tenia del primer any penso que l'esforç i el treball es vorà reflectit constantment, ja que parlam d'una matèria que requereix molt de treball individual, i a més grupal per tal d'organitzar-nos en conjunt per a una escola millor.
Per
acabar, i agraint tot lo que he après aquest any, també vull agrair
les noves amistats que he guanyat, la bona relació que tenim a
classe i el companyerisme que es desenvolupa quan tots tenim el
mateix somni.
No hay comentarios:
Publicar un comentario